Quim Sendra, docent al curs “Utilització d’agents desinfectants químics i físics”, de la DIBA
El president d’ADEPAP, Quim Sendra, va participar com a docent al curs organitzat pel Servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona (DIBA) “Utilització d’agents desinfectants químics i físics”, que va tenir lloc els dies 5 i 7 d’abril de 2022 a l’Edifici Serradell del Recinte Mundet d’aquesta institució.
Concretament, Sendra va fer una ponència sobre “Productes i tractaments professionals” el dijous 7 d’abril, en què, a banda de presentar ADEPAP, va fer èmfasi en els requeriments per dur a terme serveis professionals de neteja i desinfecció en edificis, locals i empreses. També va parlar de la desinfecció de superfícies i objectes, sobre les empreses registrades al ROESB, la capacitació professional, els productes més utilitzats i els riscos que es deriven d’una mala praxis.
El president d’ADEPAP va remetre els participants del curs a la legislació vigent que regula tots aquests temes, tant pel que fa al registre de les empreses professionals (ROESB), al registre de productes i el llistat de viricides autoritzats i registrats pel Ministeri de Sanitat, la tipologia de plaguicides establerta per normativa, i la regulació de la capacitació per a realitzar tractaments biocides, entre d’altres.
Finalment, Sendra va presentar els elements a considerar a l’hora de contractar empreses i professionals especialitzats, en una clara aposta perquè el sector sigui no només conegut, sinó també reconegut i posar en valor la tasca que du a terme.
Al curs “Utilització d’agents desinfectants químics i físics” també hi van participar com a docents Mercedes Berlanga Herranz, professora de Microbiologia de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la Universitat de Barcelona; Gregorio de Dios, director tècnic de Prevenció de Legionel·la de STENCO; Mariona Araño Loyo, research assistant Emovere Natura Biomedical Research Communications; Andreu Corominas Renter, tècnic del Servei d’Esports de la Diputació de Barcelona; i Glòria Cruceta Arbolés, directora de SEGLA Asociados S.L. (Calidad Ambiental interior).
Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!