Reconeixements a Manuel Félez, Víctor Peracho i Antoni Massó en el Dia Patronal d’ADEPAP

Com cada any, en el marc de l’assemblea general ordinària d’ADEPAP, el 20 de març de 2026 es va celebrar també el Dia Patronal.

Enguany, els reconeixements van ser per a Manuel Félez García, Víctor Peracho Tobeña i Antoni Massó Sans.

Manuel Félez García va rebre el Premi Joan Solanes. Félez va entrar, amb 17 anys, a formar part com a empleat en una empresa de control de plagues, on va treballar fins al 1986. En aquest any va crear la seva pròpia empresa juntament amb dos membres fundadors més. Durant aquell període, l’any 1979, va entrar a la Junta Directiva de l’Associació d’Empreses de Control de Plagues de Catalunya, ADEPAP, com a Secretari, càrrec que va mantenir fins a la dècada del 2000. Actualment, continua dirigint la seva empresa IBERCONTROL 86, S.L., mentre pensa en la seva propera jubilació.

D’altra banda, Víctor Peracho Tobeña va rebre el reconeixement per la Trajectòria dins el sector. Peracho és diplomat en Infermeria, Fisioteràpia i Sanitat per la Universitat Autònoma de Barcelona i per la Universitat de Barcelona, respectivament. Ha desenvolupat tota la seva carrera professional a l’Àrea de Salut Pública de l’Ajuntament de Barcelona durant més de 45 anys.

Fins a l’any 1990 va treballar com a tècnic en diversos àmbits de la protecció de la salut. Posteriorment, entre el 1991 i el 2009, com a cap del Servei d’Higiene Pública i Zoonosi, va centrar la seva tasca en la gestió de la fauna urbana i en el control vectorial, mitjançant el disseny, desenvolupament i implementació de programes específics.

Entre 2010 i febrer del 2025, com a cap del Servei de Vigilància i Control de Plagues Urbanes, va orientar la seva feina a la vigilància i el control dels vectors “tradicionals” a les nostres latituds, així com de les plagues emergents i reemergents, mitjançant el disseny, desenvolupament i implementació de programes amb una visió holística d’aquest àmbit.

Al llarg de la seva carrera, ha compartit i difós el coneixement adquirit i els resultats dels estudis en què ha participat a través de congressos, jornades tècniques i publicacions. Així mateix, cal destacar la seva tasca docent durant la dècada dels 2000, en que va col·laborar en la formació de professional del sector de control de plagues mitjançant els cursos de capacitació.

Finalment, es va atorgar el Premi ADEPAP a Antoni Massó Sans. Massó va fundar l’empresa Racuterm als anys 90. La seva entrada al sector del control de plagues va ser casual després d’una etapa com a visitador mèdic i gràcies a la recomanació d’un amic. Des d’aleshores, han estat molts anys d’aprenentatge, esforç i dedicació. Un camí professional que diu haver gaudit intensament.

 

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari