Importància de la prevenció de plagues als restaurants
L’aparició d’una plaga és una de les amenaces més temudes al sector de la restauració. Per molt que el menjar que s’hi ofereixi sigui de qualitat i a un preu raonable, si un client detecta una sola panerola, és molt probable que no hi torni mai més.
Per això, en establiments com restaurants, bars o locals de menjar per emportar cal disposar de mesures estrictes per tal de prevenir l’aparició de plagues, a més de combatre-les immediatament quan aquestes apareixen. El contrari pot suposar no només sancions en cas d’inspeccions sanitàries o denuncies per part dels clients, sinó també una pèrdua de reputació que, de segur, afectarà als ingressos del negoci.
El més important, d’entrada, és una bona prevenció i control per complir amb els requisits de la normativa de salut pública en els àmbits català, espanyol i europeu, com ara evitar fer ús de productes químics que, per la no expertesa o la manca de formació del personal de la restauració, pot comprometre la seguretat dels aliments. Per això cal que siguin els professionals especialitzats els que dissenyin una bona estratègia de prevenció i assessorin i capacitin el personal de cada establiment sobre com detectar els diferents tipus de plagues que poden trobar-se a en aquest sector. I, si és el cas, hi actuïn ràpidament.
Les plagues més comuns al sector de la restauració, aquelles que solen trobar-se on hi ha productes emmagatzemats i algunes de les quals són vectors transmissors de malalties, son les paneroles, els rosegadors, les mosques i mosquits i les formigues. Totes poden provocar grans danys i comprometre la seguretat alimentària.
Per tot plegat, cal posar el focus en les actuacions de vigilància amb dos objectius prioritaris. D’una banda, mirar d’evitar que qualsevol plaga pugui posar en risc l’edifici o local fent una valoració de riscos i mesures de precaució que s´hi han a adoptar; és a dir, dur a terme mesures preventives de condicions ambientals, estructurals, de sanejament i educatives. De l’altra, la vigilància per part del personal de l’establiment.
És vital, doncs, que aquest personal estigui format pel que fa a les mesures d’higiene i prevenció, però també per detectar possibles rastres que indiquin la presència d’alguna plaga. En aquests casos, cal avisar de seguida els professionals especialitzats perquè puguin diagnosticar i actuar com abans millor.
Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!