Enrique Lahuerta (DESLA): “Formar part d’ADEPAP ens ajuda, entre d’altres, a canalitzar les nostres necessitats davant l’administració”

ADEPAP engega aquest 2021 un seguit d’entrevistes als membres de l’associació, que s’aniran publicant per ordre d’antiguitat d’alta.

Entrevistem Enrique Lahuerta, Gerent de DESLA CONTROL DE PLAGAS SL

Quin tipus de serveis ofereix la vostra empresa? A DESLA oferim gaire bé qualsevol tipus de tractament relacionat amb plagues o salut ambiental: desratitzacions, desinsectacions, desinfeccions (incloses les relacionades amb la COVID-19), control d’aus, tractaments de la fusta, etc.

Quin valor afegit aporteu a la vostra activitat? El valor afegit és, sens dubte, la manera com oferim aquests serveis als nostres clients: un contacte directe i ràpid, especialment en el moment de solucionar incidències que puguin patir a les seves instal·lacions, tot amb el suport d’un personal tècnic degudament format i en contínua actualització.

Com heu viscut la crisi provocada per la pandèmia de la COVID-19? Heu vist augmentada la demanda? Quines dificultats us heu trobat? Inicialment vam experimentar un augment molt important en la demanada de serveis de desinfecció relacionades amb la COVID-19. Darrerament, aquesta demanda ha baixat molt notablement. Ens trobem principalment amb una competència deslleial d’empreses de neteja que ofereixen aquestes desinfeccions no professionals ni especialitzades com un simple complement a les seves neteges habituals.

Què creieu que us aporta formar part d’ADEPAP? Accés a determinats espais d’informació totalment adaptats a les nostres necessitats que, d’altra manera, serien difícils d’aconseguir: temes relacionats amb les relacions laborals, informacions tècniques, legals,… I també la possibilitat de relacionar-nos amb altres empreses del sector per tal de compartir idees, neguits, etc. També ens ajuda a canalitzar les nostres necessitats davant l’administració o d’altres organismes.

Des de l’associació hem treballat intensament perquè es reconegui el sector i les empreses professionals especialitzades. Com afrontaríeu aquesta tasca? Crec que s’hauria d’aconseguir una major implicació de l’administració en la defensa del sector. La situació actual hauria pogut ser un bon moment perquè es administracions públiques fessin campanyes informatives dirigides al públic en general informant, per exemple, que no qualsevol persona o empresa pot fer qualsevol tipus de tractament de desinfecció. Això únicament s’ha fet des d’ADEPAP, sense recolzament públic.

Quins creieu que són els reptes més immediats per al sector? Crec que un dels principals reptes serà superar la situació derivada de las noves exigències pel que fa a formació del personal aplicador. Ens podem trobar durant els propers anys amb una situació de manca de personal degudament format, i tot i que això és quelcom a què ja estem més o menys acostumades les empreses del sector, no deixa de ser preocupant.

 

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari